czwartek, 13 listopada 2014

zielona rolada z makrelą lub łososiem bez mleka bez glutenu - przystawka np na Sylwestra ;)




W kategorii popełnień to popełnienie jest jednym z lepszych.
Ma wiele zalet.
Jest zielone (mój ulubiony kolor).
Wcale jest trudne - choć na takie wygląda.
Zrobiłam tę roladę, adaptując jeden z przepisów z Ugotowanych, ponieważ zachwyciłam się reakcją jedzących i zamarzyłam o wersji bg i bm. Wciąż kombinuję jak zrobić ją bez jaja.
Jest dość dobre jak na moje możliwości czasowo - ogarniające.
A przede wszystkim idealnie nadaje się na przystawkę lub jako danie typowo sylwestrowe (trochę wybiegam w przyszłość, ale lepiej być hop do przodu niż hop do tyłu :)


Składniki na ciasto:
  • torebka zielonego szpinaku (jeśli używasz mrożonego, rozmroź go i odsącz wodę)
  • 3 jaja
  • 3 łyżki mąki owsianej
  • łyżeczka soli himalajskiej
Składniki na krem do rolady:
  • 50 gramów namoczonych orzechów nerkowca
  • 2-3 łyżki rozgotowanej na miękko kaszy jaglanej (lepiej, żeby miała charakter bardziej kleikowy niż na sypko)
  • 2 łyżki masła klarowanego (nie musi być rozpuszczone)
  • 2 łyżki chrzanu (lub do smaku)
  • 2 łyżki octu jabłkowego
  • płaska łyżeczka soku z cytryny 

Wypełnienie:

  • u mnie wędzona makrela lub wędzony łosoś
  • drobno krojona natka pietruszki 
  • w wersji wegańskiej można użyć awokado z zielonym ogórkiem
  • w wersji ekstremalnej dla nieortodoksów można użyć surimi (mogą być dobre, ale to mieszanka chemii i pszenicy) 

Wykonanie:

Nie jest to takie trudne, na jakie wygląda :)

1. Jajka ubij.
2. Szpinak umyj, odsącz z wody, zblenduj na jedną masę i dodaj do jajek.
3. Dodaj mąkę, sól, pieprz i wymieszaj na jednolitą masę.
4. Rozsmaruj ciasto równomiernie na papierze do pieczenia na blasze w formie równego prostokąta.
5. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni 5-8 minut. Ciasto ma być elastyczne. Kiedy z nim eksperymentowałam pierwszy raz, spiekło mi się w suchy rulonik ;) Nie przejmuj się, że w piekarniku zrobi się balon. Ciasto wyjmij od razu i wystudź.

6. W tym czasie zblenduj orzechy wraz z octem jabłkowym, sokiem z cytryny, kaszą, pieprzem mielonym, masłem i chrzanem. Robiłam to dość długo, próbując po trochu, aż masa nabrała kremowego charakteru i oczekiwanego smaku ;) orzechy nerkowca są słodkie i trzeba tę słodycz przełamać. Jeśli masa jest za gęsta, po prostu dodaj wody. 

7. Wysmaruj ostudzone ciasto gotową masą. Nie może być grubo!
8. Na masie rozłóż makrelę z pietruszką lub inne właściwe Twoim smakom składniki.
9. Zwijane jest proste - ostrożnie podważ łopatką brzegi ciasta i zacznij rolować je dłuższym bokiem. Na koniec możesz sobie pomóc papierem, na którym było pieczone, aby finalnie w ten papier ciasto zawinąć dość mocno, bowiem teraz przynajmniej 12 godzin musi się przegryźć w chłodzie.
10. Po przegryzieniu w chłodzie pokroić na 1 cm roladki :) 

Smacznego!!!





Niestety, nie zdążyłam zrobić ani jednego dobrego zdjęcia, dlatego muszę je zrobić jeszcze raz!  
To zdjęcie jest bardzo robocze, kroiłam na szybko, pod ogromną presją głodnych spojrzeń,
 a to działanie wymaga jednak uwagi :)




A tu jest oryginał.
Z makrelą i pietruszką lepsze ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...